Salg i marken og Toughbook - Computer Product Solutions | Panasonic Business
  • Salg i marken og Toughbook

Salg i marken og Toughbook

Processen for salg i marken er baseret på en simpel forudsætning – at besøge kunder er bedre end at håbe på at få lov til at besøge kunder.

Her er det formålet at generere maks. værdi af hvert eneste kundebesøg. Det opnås ved at erkende, at alle besøg er en mulighed for at:

  • Udføre et salg
  • Løse kundesager
  • Give oplysninger
  • Indsamle oplysninger
  • Imødegå konkurrenters salgsargumenter
  • Forbedre kundetilfredsheden
Hvad er de vigtigste barrierer i denne proces?

Uafhængighed – for at kunne arbejde effektivt skal en salgsrepræsentant i marken vedligeholde salget og løse kundesager samtidigt. Men de skal gøre det uafhængigt, væk fra supportteam og dataadgang, i miljøer, der ikke har forståelse for brugen af teknologi.

Rejsetid – rejseaktiviteten er en konstant forhindring for salgsprocessen i marken. Ruterne skal planlægges omhyggeligt for at optimere tid og omkostninger – men ruterne er generelt velkendte. Det andet hovedproblem er tabet af batterikraft, der presser repræsentanten til at stoppe rejsen, fordi der ikke er mere batteri på hans bærbare computer.

Kundetilgængelighed – salgspersonalet kan bruge meget kostbar tid på at vente på, at en kunde bliver ledig. Det er fordi de normalt rejser derhen, hvor kunden udfører sit arbejde.

Hvordan forbedrer Toughbook processen?

Toughbook gør individuelle salgsteams mere effektive. Så enkelt er det. Mere effektive teams betyder mere tid til at sælge. Og mere tid til at sælge betyder større omsætning.

Men hvad gør Toughbook?

Trådløs adgang – konnektivitet i verdensklasse giver salgspersonalet mulighed for at koordinere ressourcerne fra hele virksomheden for at løse kundens problemer og holde salgsprocessen i gang.

Formfaktor – de dårligste sælgere sidder med deres bærbare computer på et skrivebord i en kundes baglokale og venter på, at kunden skal komme ind til dem. De bedste sælgere bruger teknologi med den rigtige formfaktor, der giver dem mulighed for at fortsætte salgsprocessen i alle kundemiljøer – hvad enten det er et køkken, en produktionslinje, et travlt showroom eller udendørs lokaliteter. Så kan de se de udfordringer kunden står over for og forstå, hvordan kunden arbejder.

Toughbook har disse fleksible formfaktorer, fordi de er designet til at kunne bruges under de mest vanskelige forhold.

Konkurrentprotokoller - med Toughbook kan din sælgerstyrke samle oplysninger om konkurrenterne, mens de besøger kunden og inspicere konkurrerende produkter på området ved hjælp af det integrerede kamera.

Lang batterilevetid – takket være Toughbooks lange batterilevetid og energieffektive komponenter bliver sælgerne ved med at sælge, i stedet for at vente på at deres bærbare computere bliver opladet.

Vægt og portabilitet – konkurrenterne laver tynde og lette bærbare computere ved at fjerne komponenter. Men det gør dem faktisk tynde, lette og svage. Toughbook er holdbare enheder, der tager sig godt ud foran kunden og er lette nok til at bære rundt på hele dagen.